Nie podlega wątpliwości fakt, że czasy, w których firma mogła prężnie działać na rynku bez swojej obecności w intrenecie bezpowrotnie minęły. Mimo to, nadal wiele firm opiera się przed wejściem w wirtualny świat reklam. Najczęściej spowodowane jest to lękiem przed nieznanym. Dlatego, aby zachęcić wszystkich wahających się  przedsiębiorców, przedstawiamy 5 kroków do stworzenia skutecznej strony firmowej na Facebooku.

  1. Jak stworzyć stronę Fanpage na Facebooku?

Przede wszystkim, aby móc założyć fanpage musisz posiadać już własne konto prywatne na Facebooku. Jeżeli jeszcze go nie masz, to jest to dobry moment, aby się za to zabrać.

Dobrze, wracamy do naszego tematu. Wchodzimy na główną stronę www.facebook.com. Pod przyciskiem „Rejestracja” znajduje się „Utwórz stronę”, który należy kliknąć ->

 

strona fanpage

Przechodzimy do strony, w której musimy wybrać rodzaj swojego fanpage’a. Wybór jest prosty, jeżeli posiadasz własną firmę, wybierasz pierwszą opcję.

stworzenie fanpage

Następnym krokiem jest wpisanie nazwy swojego przyszłego fanpage’a oraz wybranie kategorii.  Wystarczy wpisać pierwsze litery, a system podpowie nam odpowiednią kategorię np. Artykuły dla niemowląt/dzieci.

W kolejnym kroku Facebook poprosi nas o wgranie zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle. Możesz zrobić to od razu, lub pominąć i zająć się szatą graficzną swojego fanpage’a nieco później. Jeżeli nie wiesz jakie wymiary powinny posiadać grafiki,  sprawdź je w naszym artykule (http://skuteczny-internet.pl/sa-aktualne-wymiary-reklamy-graficznej-facebooku).

 

 

dodaj zdjęcie profilowezdjęcie w tle

 

  1. Uzupełnianie danych na fanpage’u firmowym

Gratulacje udało Ci się stworzyć swoją pierwszą stronę na Facebooku!  Możesz zabrać się za uzupełnianie najważniejszych informacji:

– Utwórz nazwę użytkownika dla swojej strony (zmianę wykonasz klikając na tekst pod Twoim zdjęciem profilowym).

– Dodaj krótki opis firmy oraz uzupełni podstawowe informacje (rozwiń pasek menu po lewej stronie pod „Strona główna”. Pojawi się zakładka „ Informację” właśnie tutaj możesz wpisać wszystkie numery telefonów, adresy mailowe, strony www, które chcesz, aby Twoi fani w łatwy sposób znaleźli.

– Stwórz przycisk, który zachęci użytkowników do działania. W zależności od prowadzonego przez Ciebie biznesu możesz wybrać np. „ skontaktuj się z nami” lub „ więcej informacji o firmie” zgodnie z wybranym przyciskiem,  podajesz link, który przekierowuje do odpowiedniej strony.

 opis facebook

  1. Podziel obowiązki

Jeżeli chcesz, aby do Twojego fanpage’a miały dostęp tez inne osoby z Twojej firmy, musisz dodać nowe role na stronie. Wykonasz to wchodząc w zakładkę „ustawienia” (poziomy pasek menu), w którym należy wybrać „Role na stronie” . Tutaj sprawa jest już łatwa, wpisujemy imię i nazwisko osoby lub jej adres mailowy (oczywiście ten, na który logują się do Facebook’a).  Zakres działań i uprawnień, które chcemy udostępnić dzielą się na: administratora, redaktora, moderatora, reklamodawcę i analityka.

ustawienia facebook

 

rola na stronie facebook

  1. Zaproś pierwszych fanów

Masz długą listę swoich znajomych na swoim koncie prywatnym, którzy chętnie będą Twoimi pierwszymi fanami? Do dzieła! Zaproś do polubienia swojej strony znajomych. Znajdziesz taką możliwość na głównej stronie pod przyciskiem CTA.

 polubienia facebook

  1. Spójrz na całość

Masz już stworzony fanpage, dodałeś swoich pierwszych fanów, co teraz? Ważne, żeby spojrzeć na swój fanpage jak na swoją stronę internetową, na której też przykładałeś dużą uwagę do tego, aby była spójna. Sprawdź czy wybrałeś dobre zdjęcia do awatara, sprawdź czy zdjęcie w tle jest powiązane z przyciskiem CTA, które wybrałeś poniżej. Takie małe zabiegi sprawią, że odwiedzający ja użytkownicy zobaczą profesjonalną stronę, która zachęca do polubienia.  Jeżeli Twój fanpage jest już gotowy, wystarczy stworzyć pierwsze posty.

fanpage facebook

Nie było to takie trudne prawda? Przygoda dopiero się rozpoczyna, prowadzenie fapage’a daje ci masę możliwości reklamowych, promocyjnych, z których Twój biznes może wiele zyskać. POWODZENIA.

 

 

5 kroków do stworzenia skutecznej strony firmowej na Facebook’u.
4.8 (95%) 4 votes