Każdy, kto zajmuje się reklamą swojej firmy w internecie na pewno nie raz spotkał się z określeniem „precel”. Na pewno też wiele takich osób zastanawiało się nad tym, czym jest, czym właściwie są precle?

Co to są precleCzym są precle?

Precle to krótkie teksty reklamowe, zawierające słowa kluczowe oraz często linki (najczęściej jeden, dwa) do strony firmy. Ilość znaków w preclu wynosi najczęściej 1000-2000. Tytuł oraz treść całego tekstu musi być adekwatna do słów kluczowych, na których pozycjonujemy stronę. Bo precel, to nic innego, jak tekst pozycjonujący Twoją witrynę. Należy jednak pamiętać, by w takim tekście nie umieszczać bezpośredniej reklamy do swojej firmy, np.: „Firma XYZ jest najlepsza ponieważ…”. Ze względu na to, że precle charakteryzują się tym, że w rzeczywistości czytają je roboty, nie ludzie, są one często dalekie od rzeczywistości, jednak zgodne z tematem, poprawne gramatycznie jak i ortograficznie, naszpikowane słowami kluczowymi i w odpowiedniej ilości znaków.

Jak wyszukiwarki reagują na precle?

Wyszukiwarki są wyczulone na unikalną treść, dlatego treść preclowa nie powinna się powtarzać, stąd mijanie się precli z rzeczywistością. Ze względu na to ważne jest również to, aby precel znalazł się tylko w jednym miejscu a nie był dodawany na kilka precli na raz, wtedy cały nasz trud idzie na marne. Osoby, którym zależy na tym, aby strona była na wysokiej pozycji w Google umieszczają wiele precli w najróżniejszych zakątkach internetu, każdy o innej treści, każdy unikalny. To jest także powodem rozwijania się copywriterów.

Co to są precle?
Rate this post