Google nieustannie aktualizuje swój algorytm, aby poprawić użyteczność i trafność dopasowania wyników do zapytań użytkowników. Jeszcze na początku grudnia informowaliśmy, że Google zwiększa długość opisów w wynikach wyszukiwania. Wraz z najnowszą aktualizacją Google znów zaskoczył SEOwców poprzez redukcje tej długości o ponad połowę.  Jak długi powinien być opis meta description w 2018 roku i jak zmieniała się jego wartość do na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy?

Google daje…

W grudniu 2017 Google potwierdzało znaczne wydłużenie opisów meta. Zmiana była spora, bo z dopuszczalnych wtedy 150-170 znaków opis podskoczył do 300-320. Obiło się to szerokim echem w branży i pozycjonerze tłumnie ruszyli do optymalizacji. W końcu dłuższe opisy to większe możliwości.

Google odbiera…

W połowie maja tego roku Google jednak zmieniło zdanie i potwierdziło kolejną zmianę w długości opisów meta. Tym razem zmiana miała związek z rosnącym znaczeniem urządzeń mobilnych – krótsze opisy są lepiej wyświetlanie na małych ekranach. Obecnie długość meta description wynosi między 155-160 znaków.

Wartość ta wynika jednak z obserwacji SEOowców. Google do tej pory nie wydało oficjalnego komunikatu dotyczącego sztywnej długości tytułów i opisów meta. Ostatnia wzmianka na ten temat pojawiła się na Tweeterze 14 maja:

długość meta 2018

Od czego zależy jaki opis meta zostanie wyświetlony?

Jak widać końcowa długość opisów zależy w dużej mierze od tego co znajduje się na konkretnej stronie i jak Google stawia użyteczność tych informacji dla konkretnych zapytań. To co zostanie wyświetlone zależy od optymalizacji nie tylko samych meta tagów, ale i całej strony.

Długość meta description w 2018 roku. Ile znaków może mieć opis strony?
5 (100%) 4 votes