Prowadzisz firmę i zamierzasz zacząć działać w mediach społecznościowych? Wielu specjalistów związanych z marketingiem doradziłoby Tobie założenie Facebooka, Instagram, LinkedIna i Snapchata. Bez wątpienia każde z tych narzędzi może przynieść korzyści Twojej firmie, lecz skuteczne zarządzanie kilkoma kanałami jednocześnie może okazać się fizycznie niemożliwe. Pamiętaj, by mierzyć siły na zamiary i racjonalnie ocenić moce przerobowe swojego zespołu. W tej sytuacji należy wyselekcjonować kanały, które najbardziej odpowiadają Twoim oczekiwaniom oraz profilowi działalności.

Facebook – 2 miliardy potencjalnych klientów

facebookSłyszysz Social Media, myślisz Facebook. Skojarzenie jest nieprzypadkowe. Serwis Marka Zuckerberga wyrósł na niekwestionowanego lidera wśród mediów społecznościowych. Portal dysponuje największą bazą użytkowników, a ponadto całą gamę rozwiązań dla klientów biznesowych. Połączenie tych dwóch zalet sprawia, że założenie strony firmowej na Facebooku stało się obowiązkiem każdego przedsiębiorcy.

Ogromnym atutem Facebooka są również rozległe możliwości konfigurowania kampanii promocyjnych. Wystarczy, że poznasz profil swojego idealnego odbiorcy, a zdobytą wiedzę wykorzystasz do targetowania  komunikatu. Umiejętnie zoptymalizowana reklama pozwala ograniczyć koszty nawet do 10 groszy za każde kliknięcie.

Przedsiębiorcy często wychodzą z błędnego założenia, że Facebook to miejsce przeznaczone tylko dla luksusowych butików, klimatycznych restauracji i innych miejsc, które są „cool”. Bzdura. Zasada sprowadza się do odpowiedzi na jedno proste pytanie. Aspirujesz do miana nowoczesnego przedsiębiorcy? Jeśli tak to musisz mieć konto na Facebooku! To czy prowadzisz warsztat samochodowy, zakład stolarski, czy sklep z dewocjonaliami nie ma najmniejszego znaczenia. Facebook jest na tyle powszechny, że nie ogranicza się do żadnej narzuconej formuły. Ogranicza Cię wyłącznie własna wyobraźnia.

Instagram – przygotuj ucztę dla oczu

instagramInstagram to serwis przeznaczony dla wzrokowców i estetów. Skuteczność Twojego komunikatu zależy przede wszystkim od stworzenia atrakcyjnej grafiki. O ile na Facebooku możesz pozwolić sobie na pobieranie zdjęć z darmowego banku, o tyle na Instagramie wypadałoby posługiwać się autorskimi zdjęciami. Branża nie jest żadnym ograniczeniem. Odnajdą się tutaj zarówno właściciele restauracji, jak i producenci armatury łazienkowej. Kluczem do sukcesu jest systematyczność oraz oprawa wizualna w wysokiej jakości. Jedno zdjęcie w tygodniu to absolutne minimum. Jeśli nie jesteś w stanie dotrzymać takiego tempa, lepiej odłóż debiut na później.

Snapchat –  uchwyć ulotne chwile

snapchatUlotność komunikatów na Snapchacie sprawia, że stanowi on doskonałe narzędzie do prowadzenia spontanicznej komunikacji. Organizujesz konferencję, wprowadzasz przecenę w swoim sklepie, chcesz uchwycić zabawną sytuację z biura? Przedstaw to wydarzenie w formie Snapa!

Nie da się ukryć, że wśród użytkowników Snapchata przeważają młodzi użytkownicy. Wiadomości graficzne stanowią dla nich naturalną formę porozumiewania się w przestrzeni wirtualnej. Jeśli chcesz dotrzeć do uczniów oraz studentów, zdecydowanie powinieneś zdecydować się na to medium.

YouTube – zostań reżyserem swojego sukcesu

youtubeNie bójmy się stwierdzić, że klasyczna telewizja to już przeżytek. Dyrektorzy programowi desperacko poszukują atrakcyjnych formatów, lecz ich wysiłki często kończą się widowiskową kompromitacją. YouTube to przyszłość formatu wideo.

Nie masz doświadczenia w kręceniu filmów? Bez obaw. Na YouTube znajduje się multum twórców, którzy zbudowali solidną markę dzięki swojej nietuzinkowej osobowości i wartościowym treściom. Umiejętności techniczne to drugorzędna sprawa.

Google+ – wspomóż proces pozycjonowanie 

google plusGoogle+ wkroczył na rynek aspirując do zdetronizowania Facebooka. Z perspektywy czasu śmiało możemy stwierdzić, że poniósł sromotną klęskę. Czy niespełnione ambicje czynią ten portal bezużytecznym tworem? Wręcz przeciwnie. Wspomniany serwis społecznościowy jest elementarną częścią ekosystemu Google. Mowa o tym samym środowisku, które odpowiada za pozycję Twojej firmy w wyszukiwarce. W efekcie obecność w G+ pozwoli Tobie usprawnić proces pozycjonowania.

LinkedIn – przeniknij do środowiska ekspertów

linkedinJesteś ambitną osobą, która wie czego chce? LinkedIn to narzędzie stworzone dla Ciebie. Znajdziesz tam całą masę osób, dla których praca to nie przykry obowiązek, ale przede wszystkim perspektywa rozwoju osobistego oraz poszerzenia swoich kwalifikacji.

Możesz spotkać się z opinią głoszącą, że koszty prowadzenia kampanii na LinkedIn są wyższe niż u konkurencji. Jest w tym ziarnko prawdy, aczkolwiek w zamian otrzymujesz dostęp do   LinkedIn oferuje Ci dostęp do nieprzebranej bazy właścicieli przedsiębiorstw, a także pracowników kształtujących wizerunek swoich firm. Musisz mieć tam konto jeśli Twoja firma poszukuje kontaktów w sektorze B2B.

Twitter – powiedz, że jesteś wyjątkowy w kilku słowach

twitterPodczas gdy na zachodzie Twitter cieszy się ogromną popularnością, na rodzimym podwórku jest nieco pomijany. W polskich realiach stanowi on domenę dziennikarzy, polityków, a także wszelkiej maści celebrytów. Jeśli planujesz budować wizerunek poprzez komentowanie bieżących wydarzeń, Twitter jest dla Ciebie.

Twitter uchodzi za świetne narzędzie do publikowania zwięzłych wiadomości oraz budowania spontanicznej komunikacji z odbiorcami. Nie wymaga dużego zaangażowania. Za każdym razem kiedy przyjdzie Ci coś do głowy napisz o tym i zachęć odbiorców do dyskusji.

Pinterest – przypnij sobie łatkę profesjonalisty

pinterestKażdy doświadczony specjalista zdaje sobie sprawę jakim potencjałem dysponuje Pinterest. W uproszczeniu wspomniany portal można określić mianem katalogu, z którego wyrywamy najciekawsze strony i zachowujemy je na później. Takie „chomikowanie” inspiracji sprawia, że wpisy na tym portalu mają o wiele większą żywotność niż na Facebooku czy Instagramie. Często ich popularność sukcesywnie wzrasta nawet przez kilka miesięcy. Mechanizm działania Pinteresta gwarantuje również o wiele wyższą konwersję zakupową niż w innych mediach społecznościowych. Ludzie logują się na ten portal, aby świadomie szukać inspiracji. Następnie albo kupują od razu, albo odkładają tę decyzję na później.

Facebook, Instagram, a może Twitter? Jakie Social Media pasują do Twojej firmy?
Rate this post