Google największy monopol jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe często walczy z pozycjonerami. Ostatnimi czasy w narzędzi Google Analytics nie widać już praktycznie wcale z jakich słów kluczowych odwiedzają użytkownicy strony internetowe. Tzw. not-provider to już praktycznie 100% odwiedzanych wyników. Takie działanie mocno utrudniło analizę skuteczności pozycjonowania.

Webmaster Tools

Jednak Google zrobiło niespodziankę na początku roku dla webmasterów i pozycjonerów. W narzędziu Webmaster Tools udostępniło informację o tym ile osób odwiedziło naszą stronę z danego słowa kluczowego. Dodatkowo widać także na której pozycji średnio nasza strona była w wyszukiwarce.

Przykład widać na obrazku niżej:

webmaster tools - statystyki

Aby zobaczyć te statystyki należy wejść w opcje: Ruch związany z wyszukiwaniem / Wyszukiwane hasła


Link do narzędzi Google Webmaster.

Warto dodać własną stronę do tego narzędzia i cieszyć się możliwością analizowania ilości wejść na stronę z danych słów kluczowych.

Google daje i zabiera…
Rate this post