Najnowsze wieści z frontu branży SEO. Google wypuściło oficjalną informację o zmianie długości opisów stron w wyszukiwarce do 230 znaków. Zmiany były już widoczne od jakiegoś czasu, ale jak do tej pory dotyczyły głównie stron znajdujących się  w top 3. Nie było też sztywnej reguły wyświetlania opisów. Znacznik title pozostaje na poziomie ok. 160 znaków.

Title i Description  – Czym są meta znaczniki

Tytuł i opis strony to dwa najważniejsze elementy, po których wyszukiwarka rozpoznaje treść zawartą na stronie.  Obecnie długość atrybutu  title wynosi ok. 70 znaków (600px), natomiast po nowo wprowadzonych zmianach długość parametru description wzrosła z ok. 160 do 230 znaków.

Wiatr w żagle dla pozycjonerów

To już kolejny raz kiedy potentat na rynku internetowym zwiększa możliwą ilość znaków w tytułach i opisach witryn. Google pokazuje tym samym jak dużą uwagę zwraca na dobrze dopasowane do wyników wyszukiwania treści. Zwykle wzrostowi dopuszczalnej ilości znaków w opisie witryny, towarzyszyło równolegle powiększenie ilości znaków w tytule. Tym razem tak się jednak nie stało.

Czy wszystkie opisy są do wyrzucenia?

Nie wydaje mi się, żeby rozsądnym było rzucanie się i szybka zmiana wszystkich meta description na pozycjonowanych stronach. Opisy lub ich części często są generowane automatycznie przez zassanie treści z docelowej strony. Prawdopodobnie w tym przypadku będzie tak samo. Lepiej skupić się na bardziej przyziemnych sprawach jak rozbudowa treści czy skuteczny link building.

Oprócz ustawionego opisu meta część informacji pobierana jest ze strony. Przykład Grupy M40 w której pracuję.


Jeśli to nie przekona niedowiarków, warto zaznaczyć, że samo Google jak do tej pory nadal nie wykorzystało dodatkowej ilości znaków w opisie….:) Google zwiększa długość opisów w wynikach wyszukiwania 1

Google zwiększa długość opisów w wynikach wyszukiwania
4.4 (88.57%) 7 votes