/Jak rozkręcić firmowy profil na LinkedIn?

Jak rozkręcić firmowy profil na LinkedIn?

Skoro czytasz ten tekst, to już wiesz, że Twoja firma potrzebuje profilu na LinkedIn lub dopiero dojrzewasz do decyzji o założeniu konta i chcesz się upewnić, że zmierzasz we właściwym kierunku. Samo jego założenie i wypełnienie wymaganych pól, to wciąż trochę za mało, aby LinkedIn przysłużył się Twojemu biznesowi. Potrzebujesz strategii, przemyślanej i zaplanowanej koncepcji działań, która pozwoli Ci określić cel i dążyć do jego realizacji.

Oczywiście warto byś, wraz ze swoją firmą, był w miejscu, gdzie powstają i rozwijają się kontakty biznesowe. Jednak nim się tam znajdziesz, zaplanuj strategię, która pozwoli osiągnąć zakładane cele. Zabierając się za tworzenie planu działań swojej firmy na LinkedIn, pamiętaj o kilku rzeczach:

#1 Po co ludzie zakładają konta na LinkedIn

Obecność w serwisie umożliwia nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. Wystarczy, że poświęcisz trochę swojego czasu, a uda Ci się dotrzeć do osób, z którymi współpraca może przełożyć się na rozwój Twojego biznesu. LinkedIn jest też świetnym źródłem wiedzy zawodowej i zdobywania nowych umiejętności. Bez problemu znajdziesz osoby, które dobrowolnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Profil na LinkedIn stwarza również okazję do promowania siebie jako eksperta i otrzymywania ofert pracy.

#2 Określ cele, które chcesz osiągnąć

W zależności od potrzeb LinkedIn pozwala na promocję firmy w międzynarodowym środowisku bez ponoszenia znaczących kosztów. Siedząc w zaciszu własnego biura, a nawet domu, możesz nawiązywać kontakty, które sprawią, że Twoja firma zacznie być widoczna na nowych rynkach. Aktywność w serwisie LinkedIn umożliwia bezpośredni kontakt z osobami decyzyjnymi, przez co pozyskiwanie nowych klientów, jest o wiele łatwiejsze. Jeśli właściwie wykorzystasz potencjał, który tkwi w tym kanale, jesteś w stanie bezpośrednio dotrzeć do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Możliwości jest wiele, jednak musisz pamiętać, że każde działanie musi zmierzać do celu, który wcześniej zaplanujesz.

#3 Strategia

Nawet najlepszy plan, jeśli nie jest wdrażany i modyfikowany, nie stanowi żadnej wartości. Dlatego kolejnym krokiem jest opracowanie taktyki, która pozwoli osiągnąć zakładane cele. Przede wszystkim trzeba określić, kim będzie grupa docelowa, czyli należy zdefiniować ludzi, do których chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. Określenie targetu umożliwi Ci opracowanie treści, dopasowanych do oczekiwań konkretnej grupy. Kolejnym krokiem jest zaplanowanie harmonogramu, który będzie zawierał precyzyjne terminy oraz treść Twoich publikacji. Pozwoli Ci to na pracę zgodną z planem bez chaotycznych działań i konsekwentne dodawanie nowych, wartościowych dla Twoich odbiorców treści.

#4 Szczegóły są ważne

Profil firmy (Company Page) na LinkedIn musi być kompletny. Wypełnij wszystkie pola tak, aby osoba odwiedzająca stronę miała, jak najwięcej informacji o Twoim biznesie i świadomość, że trafiła na profesjonalną firmę. Angażuj się w dyskusje w tematycznych grupach, gdzie możesz zadawać pytania, jak i sam na nie odpowiadać, kreując się na eksperta w swojej dziedzinie. Publikując treści, pamiętaj nie tylko o ich wartości merytorycznej, ale również o sposobie prezentacji. Używaj grafik, zdjęć, prezentacji i infografik, które uatrakcyjnią treści zamieszczane na Company Page. Posiadając rozbudowaną ofertę warto korzystać z Showcase Page, będących dedykowanymi podstronami na LinkedIn, przeznaczonymi do promocji konkretnego produktu lub usługi.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją interaktywną M40.pl.