Największy portal mikroblogowy na świecie ma wprowadzić w przyszłym roku reklamy spersonalizowane – tak donoszą zachodnie serwisy, powołując się na przecieki od informatorów.

Reklama spersonalizowana

Reklama spersonalizowana to taka, która automatycznie potrafi odczytać preferencje użytkownika. Oparta jest ona o analizę zachowania użytkownika w Internecie, jego upodobań oraz stron które odwiedza. Dane te są później dopasowywane do użytkownika i na ich podstawie wybierana jest owa spersonalizowana reklama, która pojawi się na jego ekranie.

Co to oznacza dla zwykłych użytkowników?

Pod względem funkcjonalności nie zmieni się nic – wyświetlające się na naszym ekranie reklamy będą po prostu bardziej zbliżone do naszych zainteresowań. Pojawia się jednak dylemat jeśli chodzi o bezpieczeństwo w sieci – wielu ekspertów twierdzi, że takie rozwiązania ograniczają naszą prywatność, a portale z nich korzystające handlują naszymi danymi bez naszej wiedzy.
Mimo to jednak, naszym zdaniem nowy system przejdzie bez większego echa. W końcu spersonalizowane reklamy od dawna już funkcjonują w serwisach takich jak Facebook czy Google, i mimo sprzeciwów różnych społeczności internetowych mają się bardzo dobrze.

Nowy marketing Twittera
Oceń ten wpis