Jako handlowcy agencji SEO pozycjonującej strony i sklepy internetowe bardzo często spotykamy się z pytaniami, co właściwie Państwo dla nas zrobią? Jakie są wytyczne odnośnie naszej strony? Jak to wpływa na ruch? Z jakich narzędzi Państwo korzystają? Co należałoby poprawić i jakie rozwiązania wdrożyć? Jednakowa odpowiedź na te pytania nie jest możliwa dla każdej strony i wszystkich sklepów. Jest to bardzo indywidualna usługa, a zakres konkretnych działań uzależniony jest od konkurencyjności danej branży i konkretnych produktów. Artykuł ten kieruję do moich klientów, aby przybliżyć zakres naszych działań oraz zawartość konkretnych ofert.

Z czego składa się oferta na pozycjonowanie?

Na samym początku naszej współpracy musimy uzyskać od klienta kilka bardzo istotnych dla nas informacji. Osobiście jako doświadczony sprzedawca, zarówno towarów jak i usług, chciałbym ocenić moc Państwa biznesu i możliwości sprzedażowe oraz przedstawić swoją prognozę przyszłych przychodów, a także zobrazować skalę koniecznej inwestycji.

Co właściwie możemy znaleźć w ofercie na pozycjonowanie?

I. Pytania podstawowe

  • Na sprzedaży których produktów lub grup produktów najbardziej Państwu zależy?
  • Czy mają Państwo sugestie co do wyboru fraz kluczowych?
  • Czy jesteście Państwo zadowoleni z liczby zamówień na sklepie?
  • Czy 10 zamówień dziennie to dla Państwa dużo czy mało?
  • Czy chcielibyście Państwo zwiększyć sprzedaż? Jeśli tak, to jaka liczba zamówień byłaby satysfakcjonująca?
  • Jakie mają Państwo doświadczenia, jeżeli chodzi o promowanie sklepu w internecie?
  • W jaki sposób obecnie wpływają Państwo na to, żeby sklep miał dużo wejść?

Dzięki uzyskanym odpowiedziom na powyższe pytanie będziemy mogli opracować tzw. długoterminową strategię działania.

II. Optymalizacja SEO:

  • Optymalizacja szybkościowa strony – zmniejszamy wagę niektórych elementów np. grafik i zdjęć.
  • Optymalizacja samego kodu strony – nasi programiści zmieniają lub uzupełniają niektóre elementy, aby strona była czytelna dla robota Google.
  • Optymalizacja treści – dostosowujemy treści do wytycznych wyszukiwarek internetowych.

III. Content Marketing:

  • Dobór portfela fraz kluczowych.
  • Założenie bloga na stronie – bardzo ważny element, na nim będą umieszczane treści które są najważniejsze przy dzisiejszym pozycjonowaniu stron.
  • Stworzenie treści na stronę – pod wybrane frazy kluczowe tworzymy treści, przede wszystkim opisy kategorii sklepu, opisy produktów.
  • Artykuły on site – we współpracy z klientem tworzymy artykuły uzbrojone we frazy kluczowe które będą pojawiały się na blogu.
  • Artykuły off site – również w porozumieniu z klientem tworzymy artykuły tematyczne umieszczane na stronach zewnętrznych linkujące do naszej strony.

IV. Działania zewnętrzne:

  • Link building – bardzo ważnym obecnie elementem dla Google jest nie tylko liczba znajdowanych w internecie linków odnoszących do naszej strony, co ich jakość. Link do Państwa strony musi znajdować się na wartościowych witrynach – nasza w tym głowa, aby znaleźć odpowiednie dla Państwa branży.
  • Katalogowanie – w internecie możemy znaleźć setki tzw. katalogów firmowych – są to miejsca, w których zostawiamy wizytówkę Państwa firmy.
  • Linki z artykułów sponsorowanych – w ramach naszych działań piszemy tzw. artykuły sponsorowane promujące Państwa biznes, umieszczane są na nich linki do konkretnych produktów lub opisu usług.
  • Brand journalism – dziennikarstwo brandowe. Od niedawna w ofertach agencji SEO możemy znaleźć tego typu usługę. Polega to na tym, że piszemy profesjonalne dziennikarskie artykuły o branży lub produktach, które następnie publikujemy na portalach lokalnych lub typowo branżowych.

V. Analiza, raportowanie, narzędzia:

  • Dostosowanie mapki Google – konfigurujemy mapkę Google dla dobrej rozpoznawalności firmy lokalnie.
  • Instalacja narzędzi – Google Analytics, Google Search Console.
  • Analizowanie danych z narzędzi.
  • Monitoring pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce Google.
  • Analiza widoczności.
  • Analiza konkurencji.
  • Badanie nasycenia słów kluczowych na podstronach.
  • Wszystko odbywa się przy pomocy specjalistycznych narzędzi – Senuto, Semstorm, Majestic, Seo Quake, Screaming Frog.

VI. Wytyczne dla klienta:

  • W trakcie współpracy klient będzie otrzymywał wytyczne odnośnie:
  1. Stworzenia odpowiedniej treści.
  2. Rozbudowy serwisu.
  3. Elementów technicznych.

Dlaczego pozycjonowanie tyle kosztuje?

Wiele osób zadaje pytanie – dlaczego tak drogo? Często też spotykamy się ze stwierdzeniem: kolega mi „to” robi za 300 zł 😊 Odpowiadam na tego typu reakcje bardzo krótko:

  • Czy kolega jest w stanie w jakikolwiek sposób udowodnić, że dzięki inwestycji 300 zł, sklep właśnie dzięki jego działaniom sprzedał towar za 500 zł? – myślę, że nie.
  • Czy jeżeli ocenię czas i potencjał sprzedażowy Państwa biznesu na dodatkowe 10.000 zł miesięcznie i przez wiele miesięcy będę pracował nad dążeniem do osiągnięcia celu – czy nie zapłacą mi Państwo za to 1.500 zł miesięcznie?

żródło Giphy

Pozycjonowanie oferta

Mam nadzieję, że tym krótkim artykułem przybliżyłem Państwu niektóre terminy zawierające się w ofercie sprzedażowej na pozycjonowanie. Proszę pamiętać, że wszelkie działania zewnętrzne są zawarte w ofertach oraz w ich określonej liczbie. Na pewno im większa liczba działań, tym szybciej będziemy mogli osiągać zamierzone efekty. Proszę pamiętać, że pozycjonowanie strony to proces skrupulatnie zaplanowany i rozłożony w czasie. Wszystko w dużej mierze zależy również od współpracy na poziomie klient-agencja oraz od natężenia wykonywanych działań. Z reguły pierwszych pozytywnych efektów możemy spodziewać się po 4-6 miesiącach pracy.

„Pamiętajmy, że biznes robimy z ludźmi dla ludzi”Mikołaj Sołtan

Co właściwie możemy znaleźć w ofercie na pozycjonowanie?
4.9 (98%) 10 votes