Skuteczny biznes

Wskaźniki popularności zakupów w internecie z roku na rok rosną. Według najnowszych badań na temat polskiego rynku e-commerce po raz pierwszy liczba kupujących online jest wyższa od grupy konsumentów preferujących tradycyjne zakupy. Dokładnie 54% Polaków wybiera sklepy internetowe, aby wygodnie, szybko i tanio dokonać transakcji i zaspokoić swoje potrzeby posiadania najróżniejszych dóbr materialnych i skorzystać z nieograniczonej oferty usług.

Takie trendy w preferencjach zakupowych Polaków oczywiście nie pozostają bez wpływu na decyzje biznesowe przedsiębiorców, którzy coraz chętniej przenoszą swoje biznesy do sieci.

Kto kupuje online

Bardzo dynamiczną grupą kupujących są najmłodsi konsumenci. To właśnie ludzie w wieku 15-24 stanowią najliczniejszą reprezentację e-konsumentów. Dla nich zakupy w sieci są naturalnym, w zasadzie pozbawionym wad, sposobem nabywania przedmiotów.

Co ciekawe, w stosunku do ubiegłego roku wzrosła również grupa starszych nabywców, zarówno tych w wieku 35-49 lat jak i 50+. Wygląda na to, że ciągle zwiększające się bezpieczeństwo procesu zakupowego online przekłada się na wzrost zaufania osób, dla których ten czynniki ma znaczenie priorytetowe.

Zainteresowanie Polaków zakupami internetowymi z całą pewnością będzie rosło, zatem firmy oferujące towary i usługi muszą wziąć pod uwagę fakt, że ich klienci chętniej odwiedzą ich stronę www, niż siedzibę firmy. Istnienie firmy w internecie to gwarancja rozwoju biznesowego i przepustka do sukcesu.

Dobry, tzn. funkcjonalny i intuicyjny w obsłudze sklep internetowy z wysokiej jakości towarem na pewno będzie przynosił zyski. Jest jeszcze „tylko” jedna ważna kwestia do uwzględnienia. Mianowicie, jak spowodować, aby sklep czy strona internetowa miały jak największy ruch i tysiące klientów chcących robić zakupy właśnie tam?

Jak osoby zainteresowane zakupem odnajdują to, czego potrzebują

Zwyczaje dotyczące poszukiwania w sieci towarów i usług również zostały zbadane, dzięki czemu marketing w e-commerce jest bardzo skuteczny. Liczne narzędzia stosowane w e-marketingu dają możliwości dotarcia przez różne kanały do wielu dokładnie określonych grup potencjalnych klientów.

Nowy typ konsumenta, tzn. konsument dokonujący zakupu w internecie, w celu znalezienia interesujących go towarów i usług może korzystać z takich sposób szukania jak: wpisanie w wyszukiwarkę nazwy znanej mu marki (np. casio), wpisanie w wyszukiwarkę frazy ogólnej towaru (np. zegarek męski) lub wpisanie w wyszukiwarkę frazy bardzo ściśle dopasowanej do jego preferencji (np. zegarek męski sportowy casio).

W zależności od zapytania potencjalny klient otrzymuje listę z wynikami wyszukiwania. Celem każdego przedsiębiorcy jest znalezienie się na tej liście na jak najwyższej pozycji.

E-konsument ufa naturalnym wynikom w wyszukiwarce