Skuteczny marketing

Skuteczny marketing

Na obecnym rynku możemy spotkać przeróżne metody promocji firmy. Im więcej mamy możliwości tym trudniej wybrać nam odpowiednią strategię dla swojego biznesu. Z jednej strony pojawiają się coraz to nowsze kanały komunikacji pomiędzy firmą a klientem. Z drugiej strony trzeba umiejętnie inwestować w reklamę, aby nie zmarnować budżetu na formę promocji, która nie będzie pasować do danego przedsiębiorstwa.

Marketing offline a online

Czasy, w których metody promocji opierały się tylko na reklamie w radiu, telewizji i gazecie odeszły w niepamięć. Wszystko to za sprawą internetu, który pozwolił rozwinąć skrzydła marketingowcom. Możliwości reklamowe jakie zaoferowały platformy takie jak Google, Facebook zrewolucjonizowały rynek reklamy. Nie oznacza to jednak, że jedno wyeliminowało to drugie. Przeciwnie – nadal łączy się te dwa obszary w promocji biznesu.

Marketing offline – tradycyjne metody marketingu

Marketing offline: wciąż posiada ogromną liczbę zwolenników, którzy przez wiele lat w ten sam sposób promowali swoje usługi lub przedmioty. Każdy przedsiębiorca zakładający biznes w latach 90. doskonale pamięta dni, w których w kioskach pojawiały się gazety z dodatkiem „ogłoszenia”. Dla nieco większych firm gratką była reklama w radiu, a giganci inwestowali w reklamę telewizyjną. Metody te przez dłuższy czas były skuteczne ponieważ społeczeństwo nie było przesycone treściami reklamowymi. Wszystko zmieniło się w momencie rozwoju internetu, który spowodował przejście na inny poziom docierania do potencjalnych klientów.

Do dziś wiele firm korzysta z powodzeniem z tradycyjnego marketingu offline. Inwestycja w reklamę tego typu musi być jednak dobrze przemyślana, ponieważ jest o wiele droższa niż w przestrzeni internetowej.

Marketing online

Marketing Online : zaliczamy do niego ogólno pojętą promocję firmy, od stworzenia strony lub sklepu internetowego do pozycjonowania i emitowania reklam na płatnych platformach, takich jak Facebook ADS czy Google Adwords. Marketing online stał się alternatywą dla tradycyjnych metod promocji, która pozwala w szybkim czasie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Możliwości jakie stwarzają systemy reklamowe to między innymi dokładne targetowanie użytkowników na podstawie ich zachowań w internecie. Dzięki temu możemy precyzyjnie dotrzeć do wybranej grupy konsumentów. Kolejnym ważny aspektem jest koszt reklamy, który jest o wiele niższy niż w reklamach offline. Otwiera to drzwi wielu małym przedsiębiorstwom inwestującym mniejsze budżety w reklamę firmy.

Chcesz dowiedzieć się jak najlepiej promować swoją firmę? Obserwuj portal Skuteczny-Internet i wprowadzaj nowe metody promocji w swoim biznesie.