Snapchat jest aplikacją mobilną, która powstała już ponad 3 lata temu, ale jej popularność znacząco wzrosła dopiero w ostatnich miesiącach. Obecnie korzysta z niej ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie. Aplikacja umożliwia szybką wymianę plików multimedialnych (zdjęć i filmików video), które są automatycznie kasowane.

Co to jest Snapchat?

Mogą istnieć od sekundy do 10 sekund – czas liczony jest od momentu ukazania się komunikatu. Jedynym sposobem na uwiecznienie pliku jest zrobienie jego zrzutu ekranu, co często jest zauważalne w przypadku celebrytów. Nie jest chyba zaskoczeniem, że Snapchat najchętniej używany jest przez osoby młode. Warto jednak wykorzystać tę aplikację również, jako narzędzie przydatne w marketingu.

A co z marketingowcami?

snapchatCoraz więcej przedsiębiorstw zakłada firmowe profile na Snapchacie. Jak wiadomo technologia wychodzi ludziom naprzeciw, dlatego wprowadzono opcję Snapchat Stories. Co oznacza to w praktyce? Użytkownik może przypiąć przygotowaną przez siebie wiadomość do zakładki „My Story”, która widoczna jest przez jedną dobę. Po trochu na to pełnić funkcje statusu na Facebook’u, gdyż dane są widoczne dla obserwatorów i znajomych konkretnego użytkownika. Jeżeli użytkownik aplikacji chce odnaleźć treści publikowane przez swoje ulubione marki może skorzystać z zakładki Discover. Marketingowcy muszą wykazać się dużą kreatywnością, ponieważ liczy się ona najbardziej przy tym kanale komunikacji. Dlaczego? Między innymi, z powodu aktualizacji treści, które nie mogą być zbyt nachalnymi reklamami. Snapy muszą być wartościowe i atrakcyjne dla ich odbiorców. Dużą zaletą tego kanału komunikacyjnego jest to, że nie jest kosztowny.

Konto na Snapchacie – i co dalej?

Jeżeli firma ma swój profil na Snapchacie to trzeba jeszcze jakoś zachęcić odbiorców do jego polubienia. Co ważne, aplikacja nie przechowuje danych personalnych swoich użytkowników. Do tego bez wątpienia potrzebne są inne kanały komunikacyjne, na których będziemy mogli zachęcić użytkowników aplikacji do śledzenia naszego profilu. Snapchat bez Facebooka, Instagrama, czy Twittera nie będzie miał możliwości zaistnienia. Raczej trudno sobie wyobrazić, że nasze konto będziemy reklamowali wysyłając klientom sms-y lub maile z zaproszeniem do obserowania naszego profilu.

Snapchat – istotny przy budowaniu marki?
Oceń ten wpis